Hvad sker der med forum'et?

Her kan du skrive, hvis du har problemer med at bruge forummet eller oplever misbrug.

Indlægaf Shooter skrevet fre jul 03, 2009 11:39 pm

1) Det er totalt dødt.. Ved godt der ikke er så mange medlememr herinde som f.eks. tweakup, men bare en smule aktivitet savnes da :|

2) Hvad sker der for de bots der spammer forum'et med åndssvage posts i øjeblikket?
Er det ikke muligt at forbedre kravene til oprettelse af brugere?
Shooter

Re: Hvad sker der med forum'et?

Indlægaf Rasmus66 skrevet lør jul 04, 2009 7:25 pm

Når forummet som VR er inaktivt en smule så kommer de kreative personer med deres lorte reklamer og spammer lortet til..

Det er pisse irriterene ja men hvad kan vi gøre?

jeg ved at Josua er begyndt at banne dem per ip hvilket burde hjælpe lidt på problemet men det er svært at lave optagelses kravene bedre for de kan jo alligevel tilmelde sig og lave en reklame for et eller andet fuldstændig hul i hovedet.
Gigabyte EX58 UD4P - intel Core I7 920 C0 - Corsair XMS3 PC3-12800 3x2 gb - MSI GTX285 Superpipe OC 1gb - Samsung F1 750 gb - Corsair HX620 - Silverstone TJ07 - Vista Business 64 Bit - Watercooled
Rasmus66

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Ronnie skrevet ons jul 15, 2009 1:02 pm

Rasmus66 skrev:Når forummet som VR er inaktivt en smule så kommer de kreative personer med deres lorte reklamer og spammer lortet til..

jeg ved at Josua er begyndt at banne dem per ip hvilket burde hjælpe lidt på problemet men det er svært at lave optagelses kravene bedre for de kan jo alligevel tilmelde sig og lave en reklame for et eller andet fuldstændig hul i hovedet.

Jeg tror I kunne løse problemet ved at ændre jeres registrering af nye brugere. Det er umiddelbart tydeligt for mig at der er en masse bots som laver profiler til jeres side.

I kunne, som efterhånden ses på mange andre sider, indføre et billede med en form for tekst, som skal læses og skrives ned i en box nedenfor. ( I har sikkert selv set det andre steder)

Bare en mulighed :)
Ronnie

Indlægaf Rasmus66 skrevet ons jul 15, 2009 1:15 pm

Ronnie skrev:
Rasmus66 skrev:Når forummet som VR er inaktivt en smule så kommer de kreative personer med deres lorte reklamer og spammer lortet til..

Jeg tror I kunne løse problemet ved at ændre jeres registrering af nye brugere. Det er umiddelbart tydeligt for mig at der er en masse bots som laver profiler til jeres side.

I kunne, som efterhånden ses på mange andre sider, indføre et billede med en form for tekst, som skal læses og skrives ned i en box nedenfor. ( I har sikkert selv set det andre steder)

Bare en mulighed :)

Ja men dem der laver de forbandede reklamer er ikke dumme og finder hurtigt ud af en løsning desvære..

Der er ikke så meget andet for at banne dem per ip også få gang i forummet så stopper de med tiden.
Gigabyte EX58 UD4P - intel Core I7 920 C0 - Corsair XMS3 PC3-12800 3x2 gb - MSI GTX285 Superpipe OC 1gb - Samsung F1 750 gb - Corsair HX620 - Silverstone TJ07 - Vista Business 64 Bit - Watercooled
Rasmus66

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf admin skrevet ons jul 15, 2009 3:56 pm

Så, langt om længe skulle der gerne være en permanent løsning på problemet med vores skriveivrige russere.

Vi har opdateret sikkerhedspakken i både forum og CMS, og der kræves nu ligeledes captcha genkendelse ved registrering. Vi forventer derfor at spamforsøgene i fremtiden ikke er noget problem.
admin

Indlægaf Ronnie skrevet ons jul 15, 2009 10:03 pm

captcha - det er det det hedder :)
Ronnie

Tilbage til Spørgsmål og hjælp til forummet