Mine sikkerheds programmer

Nettet er et farligt farvand for ubeskyttede pc'er. Der svømmer både trojanere, vira og uendelige mængder spam rundt, og medmindre du har et godt sikkerhedsprogram, kan du blive de cyberkriminelles næste offer.

Mine sikkerheds programmer

Indlægaf Dsan skrevet søn jan 11, 2009 7:09 pm

tænkte lige jeg ville oprette en tråd herinde.

så nu spørger jeg, tror i virkelig at alle der er på nettet har brug for antivirus og sikkerheds programmer ?
personligt har jeg ingen former for sikkerhed, ud over den firewall der er i min router.
jeg har ingen anti virus installeret. sikkerheds programmerne i vista har jeg slået fra.
jeg bruger Opera som internet browser, og her tror jeg i virkelighedden jeg sortere mest lort fra.
jeg bruger Gmail, som jo er ret så effektiv til at sortere spam og lort fra.

men tror i ikk i virkelighedden ikke bare at folk skal lære at kontrollere sig på nettet ?
Virus kommer jo fra et eller andet sted. og folk klikker altså åbentbart lystigt på de underlige links som kommer med msn eller hvor man nu ellers ser dem.

jo jeg har da haft virus, men ikke noget en hurtig installation af NOD32 lige har kunnet fjerne, også fjerner man bare NOD bagefter...

Mvh. Dsan
Dsan

Re: Mine sikkerheds programmer

Indlægaf Witek skrevet søn jan 11, 2009 8:29 pm

men tror i ikk i virkelighedden ikke bare at folk skal lære at kontrollere sig på nettet ?

Det tror jeg er du har meget ret i. Hvis folk bare ville tænke sig en anelse om eller ent faktisk læse hvad de svarer "ja" til inden de gør det, så tror jeg at mange kunne blive skånet for virus, spyware osv.

På de pc'er jeg har her i huset, er der på dem alle indstalleret AVG (den gratis version) og Window's egen firewall. Med disse to programmer lykkes det mig fint at holde vores pc'er fri for snavs og snask.
Dansk CoD Community - http://www.snigerne.dk - Kig bare forbi...
Witek

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Rasmus66 skrevet søn jan 11, 2009 10:11 pm

Jeg bruger AVG 8 free, windows firewall og spybot på alle mine maskiner har endnu ikke haft noget snavs som har lagt pc'en ned
Gigabyte EX58 UD4P - intel Core I7 920 C0 - Corsair XMS3 PC3-12800 3x2 gb - MSI GTX285 Superpipe OC 1gb - Samsung F1 750 gb - Corsair HX620 - Silverstone TJ07 - Vista Business 64 Bit - Watercooled
Rasmus66

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Dyberg skrevet man jan 12, 2009 7:30 am

PT. kører jeg med Nod32.
Bruger Firefox som browser, og har slået alt sikkerhed fra i windows.
Dog kører jeg kun med Nod32 fordi det er en vane ting, ville egentlig ikke have brug for det, og har da egentlig heller aldrig scannet min PC.
Har i en overgang kørt uden nogle former for Anitvirus / Firewall da jeg ikke kunne se nogle grund til det, jeg trykker ikke på links fra MSN (De der "omg look we r nice www.dyberg.thisisavirus.co.uk.com.org/tk"), og jeg besøger egentlig kun de sider jeg allerede kender, hvis jeg endelig besøger andre sider, så kan jeg fornemme når den er gal, og lukker derfor bare siden ned.
I alt den tid jeg kørte uden nogen form for sikkerhed fik jeg ikke en eneste virus eller lign.
// Sebastian Dyberg
Dyberg

Geografisk sted: Næstved

Indlægaf Shooter skrevet tors jan 29, 2009 9:04 pm

I øjeblikket kører jeg med AVG pg Comodo firewall.. (Har overvejet at installerer NOD32, har det allerede liggende.. Men er vel egentlig ikke nødvendigt )

Men som Dyberg, passer jeg også på og har da nemt ved at fornemme når det er en side eller et link man bare skal holde sig fra.. Forstår simpelthen ikke der er så mange som får de MSN vira :? :lol:

Men som altid, du behøver vel i sidste ende ikke det store sikkerhed, hvis man bare ved hvordan man skal færdes på nettet og ikke trykker løs :)
Shooter

Tilbage til Sikkerhedsprogrammer