Computer fejler under opstart?

Laver dit Windows-baserede styresystem en af de berømte BSOD'er, eller får du kryptiske fejlmeldinger, som kræver en højere ledvogtereksamen at forstå? Her finder du hjælpen.

Computer fejler under opstart?

Indlægaf Dyberg skrevet man jul 13, 2009 1:19 pm

Hej alle Vikinger ;)
Da jeg for nyligt har sendt min bærbar til rep. stod jeg uden PC, og derfor henvendte jeg mig til en ven, som havde lidt ældre Hardware liggende som jeg kunne låne, dette blev der så en lille PC ud af, så jeg ikke skulle kede mig for meget ;)
Systemet består af følgende:
MSI g33m Bundkort
Pentium 4 - 3.6 GHz CPU
4 GB RAM (kan ikke huske navn)
40 GB ATA Harddisk fra 2002
GeForce 8600GT GFX
DVD Drev no-name
450w PSU

Problemet er dog, at under opstart fejler computeren altid, enten siger den NTLDR mangler, eller også så går den i stå under load af Windows XP logoet.
Dette sker gerne 2 gange hvor jeg lige skal genstarte, og 3. gang starter den så op, sådan er det (næsten) altid.
Nogen der ved hvad problemet kan være, er røget lidt bagud på mine gamle dage mht. hardware fejl ;)
// Sebastian Dyberg
Dyberg

Geografisk sted: Næstved

Re: Computer fejler under opstart?

Indlægaf Rasmus66 skrevet man jul 13, 2009 3:29 pm

Det kan enten være harddisken der har en dårlig sektor hvor windows installationen ligger eller så er det windows installationen der laver en fejl.

Du kan jo prøve at køre en scan på disken og se om den melder nogle fejl :)
Gigabyte EX58 UD4P - intel Core I7 920 C0 - Corsair XMS3 PC3-12800 3x2 gb - MSI GTX285 Superpipe OC 1gb - Samsung F1 750 gb - Corsair HX620 - Silverstone TJ07 - Vista Business 64 Bit - Watercooled
Rasmus66

Geografisk sted: Silkeborg

Re: Computer fejler under opstart?

Indlægaf Dyberg skrevet tirs jul 14, 2009 9:57 am

Havde faktisk en lille mistanke om, at det muligvis var Disken, dog gik jeg også lidt hen og tro det evt. var RAM fejl.
Men tror jeg kører en Disk-Scan inden jeg går i seng iaften ;)
// Sebastian Dyberg
Dyberg

Geografisk sted: Næstved

Tilbage til Hjælp til computerfejlfinding