Volt kontra ydelse

Udforsk 3D-verdenen og få hjælp til netop dit grafikkort. Uanset om du er ny eller rutineret inden for grafikkort og teknologien bag, er dette stedet for dig.

Volt kontra ydelse

Indlægaf hamil skrevet ons dec 31, 2008 12:16 am

Hej med nørder
Jeg synes ikke grafikkort producenterne lever op til nutidens, mere ydelse mindre strøm.
Tag f.eks. CPU'en den bliver til flere kerner men med lave clock frekvens og lavere strømforbrug. Så hjælper det jo ikke og lave grafikkort der næsten sluger 5 gange så meget strøm som CPU'en.
Næh jeg synes det næste skridt må være mindre strømforbrug og bedre udnyttelse BUS, GPU og GDDRx Ram.

Hvad synes I?
hamil

Re: Volt kontra ydelse

Indlægaf Witek skrevet man jan 12, 2009 7:35 am

Jeg synes faktisk at kurven er knækket og at strømforbruget dermed er på vej ned. Specielt har nVidia reduceret strømforbruget. ATi hænger stadig en smule i bremsen. Jeg er dog enig med dig i at på CPU'erne har det i længere tid gået den rigtige vej.

Men, mere ydelse og mindre strømbrug, er nok en svær opgave at blive stillet som producent.
Mindre strømbrug = mindre varmeudvikling = færre omdrejninger på blæseren = mindre støj ;)
Dansk CoD Community - http://www.snigerne.dk - Kig bare forbi...
Witek

Geografisk sted: Fyn

Re: Volt kontra ydelse

Indlægaf Arsukfjorden skrevet ons feb 04, 2009 7:37 pm

Jeg er enig, men heldigvis begynder den store 40nm krig jo snart. Især Nvidia har ikke ligget på den lade sidde og har snart en masse kort klar. Desvære er det mainstream og vi skal nok ikke forvente os noget højere end x600 klassen fra Nvidia og HDx670 klassen fra Nvidia, men pointen er at disse små 4nm jo ikke sluger så meget strøm, ikke bliver så varme og derfor vil kortet larme mindre.

I Teorien altså;)
E8500 3,16Ghz@3,8ghz|ASUS Silent Knight|2 x 2Gb Corsair XMS-2 Dorminator PC2-8500|Gigabyte GA-X38-DS4|HD4870 512Mb std køler|1 x Samsung F1 640Gb + 1 x WD 500Gb + 1 x Seagate 250Gb|Creative X-Fi Xtreme music|Antec Nine Hundred|Corsair TX750W
Arsukfjorden

Geografisk sted: Det mørke nordjylland. Mere precist Frederikshavn.

Tilbage til Grafikkort