GT240M og ny bærbar max 8 kilo

Her køber du din hardware og software.

GT240M og ny bærbar max 8 kilo

Indlægaf Arsukfjorden skrevet ons jul 29, 2009 4:45 pm

Davs Vikinger

Da jeg skal på efterskole skal jeg have en ny bærbar. Den skal gerne kunne trække spil som CoD4/WaW/MW2. Umidlbart er en bærbar med en 2,0Ghz+, 9600GT og de indlysende 4Gb jo ideel, men jeg foretrækker at lave lidt research før jeg smider så mange penge efter det.

Nvidia har for ikke så forfærdelig lang tid siden lanceret en mængde grafikkort som måske ville passe bedre end 9600GT. Her tænker jeg specifikt på GT240M. Så vidt jeg kan forstå er det rimelig tæt på 9700GTS på ydelses siden.
Derudover, så er det 40nm og bruger dermed ikke så meget strøm. Samtidig udvikler det også mindre varme = mindre støj hvilket er en priotet der er forholdsvist høj.

Indtil videre kan jeg kun finde 1 maskine med GT240M, som er en mulighed.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... pid=629691

Umidlbart er den jo perfekt.

GT240M med 1 GB ram,

4Gb DDR3 ram(1066Mhz),

500Gb harddisk,

15,6"(passer fint da jeg også skal bruge den til skolebrug, hvor 17" måske bliver lidt for stort),

1366 x 768 i opløsningen som jeg har det helt fint med.

8-cellet batteri - lidt over gennemsnittet som jo plejer at være 6-cellet.

Og så en pris på 7.0000kr.

Desværre dog kun en 2,0Ghz C2D, men overlever jeg vel.

Umidlbart er jeg sikker på at den kan køre CoD WaW, da en kammerat af mig lige har købt en bærbar med et HD4650 på et Turion X2 2,0Ghz, og ovenstående er da i hvert fald lige så hurtig.

Men jeg syntes jeg har hørt dårligt om Acer. Nogen der kan sige om bærbaren er noget værd? Altså kan jeg forvente at den går i stykker efter et par måneder(så er der naturligvis RMA, men det vil jeg stadig helst undgå) eller skal den nok holde. Modellen er vist helt ny, men kabinettet er vist set før.

Selvom jeg høre dårligt om Acer, så har min papfar da haft Acer'e gennem en del år. Virker fint. Også hans nuværende.

Alternativet er den her:

ASUS G50V EX104C - 9700GT, 2,16Ghz C2D, 4Gb DDR2 ram -
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=503530

Hvad siger i? Hva syntes i man bør vælge? Nogen andre alternativer til under 8 kilo?(helst en del under)
Arsukfjorden

Geografisk sted: Det mørke nordjylland. Mere precist Frederikshavn.

Tilbage til Køb